Love for Ride
Motorcycle Paradise
Klient
Love for Ride
Usługi
Wdrożenie i optymalizacja kampanii, doradztwo UX, analityka
Zespół
Projektant UX, Specjalista Google Ads, Specjalista Google Analytics
Data
Od września 2019
Love for Ride Motorcycle Paradise to start-up z branży turystycznej. Unikalna oferta firmy polega to wakacje z możliwością testowania najnowszych motocykli klasy adventure. Klient dostaje w pakiecie piękną willę z widokiem na morze, 5 doskonałych motocykli (jeden na każdy dzień pobytu) oraz malownicze, pełne zakrętów drogi Andaluzji.
Wyzwanie
Wprowadzenie na rynek nowej marki oraz sprzedaż usług - nakłonienie Klientów do rezerwacji terminów na wyjazd.
- ograniczony budżet - start-up właścicielski z własnym finansowaniem, bez możliwości wykorzystania ATLu czy np. targów motoryzacyjnych
- unikalność usługi - konieczność zbudowania świadomości istnienia nowej oferty na rynku
- dość wąska grupa docelowa
- dość wwysoka cena usługi - koszt tygodniowych wakacji (bez dojazdu) zaczynający się od ok 1200 euro
Rozwiązanie
Zaproponowaliśmy Klientowi i wdrożyliśmy 3 rodzaje działań.
Strona www Klienta była już zbudowana (oparta na mało elastycznym kreatorze stron), mieliśmy jednak możliwość audytu i wprowadzenia niewielkich zmian w celu optymalizacji procesów konwersji.
Kampania reklamowa obejmowała działania w ramach Facebooka ale przede wszystkim Google Ads. W celu budowy świadomości nowej usługi skorzystaliśmy z reklam displayowych serwowanych w miejscach odwiedzanych przez motocyklistów oraz targetowanych na odpowiednie segmenty odbiorców (zainteresowanie motocyklami, podróżami, wyższe dochody). Te działania uzupełniliśmy kampanią paid search w wyszukiwarce Google, starając się trafić do użytkowników szukających ofert zorganizowanych wyjazdów motocyklowych oraz "turystyki adventure".
Analityka - prowadzone działania były na bieżąco monitorowane pod kątem realizacji postawionych celów. Wykorzystywaliśmy Google Analytics oraz możliwości analizy skuteczności kampanii w ramach Google Ads
Efekty
- 2.1% - średni CTR dla kampanii
- 3.6% - średni współczynnik konwersji
- 90% terminów wyjazdów w okresie następującym po kampanii zostało wyprzedanych
- ROI 740% - zwrot z inwestycji w kampanię